Bugün 21 Kasım 2019 Perşembe
İstatistik Almanak Foto Galeri Anılar Etkinlikler Kitap Kan Bankası İletişim
Devre Devrenizi girin.
Boş bırakırsanız tüm devre moderatörlerini listeler.
Hoşgeldiniz. Üye Girişi
Aramalar



kitap.Sultanî.com hocalar.Sultanî.com tambur.Sultanî.com Galatasaray Dergileri Arşivi
Kısa Yoldan
Şehitlerimiz
Mektepli Müdürlerimiz
GSD - Başkanlar
GSK - Mektepli Başkanlar
GEV Mütevelli
Yardımlaşma Vakfı Mütevelli
AGBD - Başkanlar

Üyelik İstatistikleri
Kan grupları

Mekteb-i Sultanî 13. Sınıf
Toplam Kayıt: 15781   Vefat: 4144   Devresi Belirsiz:228
Günlük Köşe Yazısı (Arşiv): 17919   Köşe Yazarı: 74
Kitap (Arşiv): 1016   Kitap Yazarı: 304   Foto (Arşiv): 3366   Kan Grubu: 5209
Daha Fazla Rakam ...

Galatasaray Lisesi Galatasaray Lisesi

İki Kitap      / Tüm Kitaplar      / Yeni Kitap

Temmuz 2012 Yapı Kredi Yayınları Sen Bana Bakma, Ben Senin Baktığın Yönde Olurum - (Temmuz 2012 Yapı Kredi Yayınları)
Özdemir Asaf ARUN
Temmuz 2012 Yapı Kredi Yayınları

Sen Bana Bakma, Ben Senin Baktığın Yönde Olurum Özdemir Asaf’ın kendi sesinden şiirler Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanan Sen Bana Bakma, Ben Senin Baktığın Yönde Olurum kitabı ve bu kitapla birlikte verilen CD, Özdemir Asaf’ın kızı Seda Arun’un babasının sesini kaydettiği kayıtlarından oluşuyor. Bu kayıtlarda Özdemir Asaf’ın kendi sesinden dinleyeceğimiz şiirleri ve bir de İstanbul Radyosu’nda yapılan röportajı bulunuyor. Şair Özdemir Asaf’ın kızı Seda Arun, Yapı Kredi Yayınları’ndan çıkan Sen Bana Bakma, Ben Senin Baktığın Yönde Olurum kitabının önsözünde evlenme teklifi aldığının ertesi konuyu babasına nasıl açtığını, onun verdiği tepkiyi ve şiirlerin kaydedilme hikayesini şu sözlerle anlatıyor: “Beş sene olmuştu annemle babam ayrılalı. O mayıs akşamı babam, annemin Caddebos­tan’daki evine geldi. Sofrada babamla karşılıklı oturduk… Sonra annem konuyu açtı. Sordu. Benim yanaklarım yine kızarmıştı. Cevabını bekliyordum ama vermedi. ‘Benim şiir kitaplarım nerede?’ diye sordu. Annem kitapları sofraya getirdi. Babam tabağını kenara itti. Rakı bardağını kitaplardan uzaklaştırdı. Sayfaları karıştırmaya başladı. Şiirlerle cevap vereceğini anla­mıştım. Makaralı teybi sehpanın üzerine koyup, düğ­mesine bastım.” Kitabın önsözlerinden birini yazan Gazeteci Doğan Hızlan ise kitap ve şairin ses kayıtlarının bulunduğu CD için “Şimdiye kadar birçok şiiri, şairin kendi sesinden dinlediyseniz, Özdemir Asaf’ın ne kadar iyi bir şiir seslendiricisi, okuyucusu olduğunu anlayacak ve onun şiirlerine, sesine bir kere daha hayran kalıp, ayrı bir gözle değerlendireceksiniz” yorumunu yapıyor. Özdemir Asaf’ın teatral bir şekilde sesi ile oynayarak okuduğu şiirlerinin metinleri yayımlanırken, Özdemir Asaf’ın toplu şiirlerinin son yayımı olan Çiçek Senfonisi (YKY, Kasım 2008) kullanıldı. Okurken farklı bir sıralamada okunsa da, şiirler yayıma hazırlanırken şa­irin kitaplarındaki sıralamalara uyuldu. CD’de şairin okurken farklılık gösteren sözcük ya da dizeleri ise ayrıca dipnot olarak gösterildi. Kitap ve CD’de ayrıca şairin Sen, Sen, Sen, Dünya Kaçtı Gözüme,Yumuşaklıklar Değil ve Bir Kapı Önünde’de yer alan şiirleri de bulunuyor. TADIMLIK Şairi kendi sesinden dinlemek Özdemir Asaf’ın şiirlerini kendi sesinden dinledim. İki çeşit duyguyu yaşadım. Matinelerde sesini işittiğim iyi şairin sesini yeniden işitmenin mutluluğu ve artık aramızda olmayan bir dostun hüznü... Edebiyat matinelerinde sahneye çıkar şiirlerini okurdu. ‘R’leri söyleyemezdi. Ama bu durum, okumasına ayrı bir lezzet verirdi. Şimdi ses kayıtlarını dinlerken, mikrofon karşısında çok başka okuduğunu fark ettim, siz de fark edersiniz. R’ler dışında iyi bir spiker gibi şiirlerini okuyordu. Matinelerde kendini dinletirdi. Herkes hayran kalırdı... Eminönü Halkevi’ndeki edebiyat matinelerinin yıldızlarından biriydi. Özellikle bazı şiirleri vardı ki, dinleyiciler, matineye gelenler onu dinlemek isterlerdi. Genellikle böyledir, okur beğendiği şiiri bulmak ister antolojilerde, aynı arzu edebiyat matinelerinde de geçerliydi. Bilinenin tekrarıydı belki ama her okuyuşta ayrı bir anlam, ayrı bir his yaratırdı şairler. Lavinia adeta isteklerin en üst sırasında yer alıyordu... Hatta onun bir de öyküsü de vardır. Özdemir Asaf kürsüde bir başka şiirini okurken, bir hanım dinleyici kalkmış gidiyordu. Büyük şair, o ünlü Lavinia şiirinin meşhur bölümlerini okumaya başladı: “Sana gitme demeyeceğim. Gene de sen bilirsin. Yalanlar isteyorsan yalanlar söyleyeyim, İncinirsin.” (…) Doğan Hızlan

1929 Devlet Matbaası Edebî kiraat nümuneleri - (1929 Devlet Matbaası)
Halit Fahri OZANSOY
1929 Devlet Matbaası

hocalar.sultani.com

Tüm Dernek Üyeleri


Tasarım, programlama ve barındırma: Galatasaraylılar Derneği © 2007-2011 Galatasaraylılar Derneği. Tüm hakları saklıdır.